juni 07, 2008

EK Voetbal

Net als twee jaar geleden heb ik weer vlaggetjes opgehangen in de straat.
Ik vind t gezellig. Ik vind t leuk. Ik vind t kleurrijk. Fuck alle pessimisten in 't land, fuck alle oranjehaters! Zelfs mijn kamer is oranje! (met wuppies, welpies, vlaggen, petten, voetballetjes etc.)
Ik snap niet dat een deel van de bevolking zo pessimistisch tegenover Oranje staat. In Italie, Spanje, Duitsland, noem maar op, lachen ze ons uit als we zeggen dat we vinden dat we prachtig en aanvallend voetbal moet spelen. Winnen verdorie! Dat willen ze daar. En ey, onder van Basten presteren we echt supergoed. En ik zal niemand straks horen als Nederland lekker doorstroomt naar de finales (welke dan ook) over hoe lelijk t voetbal is. Als we winnen staat iedereen te springen. Meer dan ooit zeikt iedereen op Oranje en weinig mensen geloven erin. Nou, eerst zien en dan geloven, ik ga er vanuit dat we gewoon verder gaan!
Samen met Margo heb ik de selectie eens onder de loep genomen en voorzien van een vrolijke tint.
Iedereen: fijn EK, geniet ervan!

Timmer - Timmerkleding
Van de Sar - van de Nar/ van de Sars
Stekelenburg - Stekelvarken/Stekelenburgeringscursus

Ooijer - Eidooijer
Heitinga - Geitinga
Melchiot - Chocomelchiot
Boulahrouz - Boulahpoez
Mathijsen - Mut Sjaisen
de Cler - de Claire/declare
Bouma - Amoube

van der Vaart - van der Vaartochesdoor
Sneijder - Snijboon
Engelaar - Zwengelaar
van Bronckhorst - van Brokworst
De Zeeuw - de Groninger
Afellay - Falafelay/Alaafellay
De Jong - Te Jong

Vennegoor of Hesselink - Hessegoor of Vennelink?
van Nistelrooij - van Nistellila/van Gemistemmooij
Robben - Zeerobben
Kuijt - Kruijtnoot/Kuijtvat
Huntelaar - Huntelaars
van Persie - van Peterselie/van Persisch Tapijt

Geen opmerkingen: