juni 05, 2008

Britain's Got Talent

Ik kan er niets aan doen mensen, ik ben ervoor gezwicht. Ik hou totaal niet van Idols-achtige programma's, maar de opzet van (land) Got Talent spreekt me wel aan. Er komt een breed scala aan podiumkunsten langs, variërend van afschuwelijk tot ronduit geweldig! Nou heb ik Hollands Got Talent een keer gezien, maar die juryleden zijn bespottelijk. 55-jarige Patricia Paay met een uitgesneden decolleté tot aan haar knieën die tekeer gaat bij het zien van een kindergezicht en een Henk-Jan Smits met vet haar waar je over uitglijdt. Die andere weet ik niet eens! En dan een presentator als Gerard Joling, dan haak ik echt af. Het is met dat soort programma's in Nederland altijd nét niet. Een presentator die niet grappig is en juryleden die zichzelf te serieus nemen maar t programma niet.
Naar mijn mening is t bij Britain's Got Talent anders. De presentatoren zijn een duo jonge gasten die niet te erg hun best doen om grappig te zijn. En de juryleden zijn wat serieuzer en ook in staat om hun expertise naar buiten te brengen zonder narcistische trekken.
Ik weet niet hoe, maar op YouTube ben ik (volgens mij via Paul Potts, de winnaar van vorig jaar, geweldig om te zien!) bij Britain's Got Talent verzeild geraakt en heb daar enkele geweldige acts gezien. Ontzettend grappig, tot fascinerend, van verrassend tot heel cool. De leukste vier zet ik hieronder.
Nogmaals, normaal hou ik er niet van, maar van de andere kant...dit soort talentenshows liggen wel in het verlengde van het soort werk wat ik later kan en misschien wel wil gaan doen.

Damon Scott (2007):


George Sampson (winnaar 2008):


Signature (2008):


The Bar Wizards (2007):

4 opmerkingen:

Anoniem zei

dat derde jurylid is de directeur van circus rens.. ^^

Micheloz zei

...dat maakt t alleen maar erger.

Unknown zei

http://nl.youtube.com/watch?v=PJPnl8zynac

Ziek.

Micheloz zei

Ontzettend schattig he :)