mei 31, 2008

Droog Brood en nog iets...

Gisteren ben ik met Jurgen, Laurentz, Margo, Marijn, Dorus, Christian, Rick en Roos naar Droog Brood geweest, een cabaretgroep dat in de cabaretwereld allang een gevestigde naam is met veel goede kritieken, maar bij het 'gewone publiek' maar niet wil doorbreken. Met hun show 'De kip met de Gouden Enkels' stonden ze gisterenavond en vanavond in het Koningstheater, bij ons in Den Bosch (het kleinkunstpodium van Nederland).
Veruit de meeste van ons kenden hen niet en sommigen waren een beetje sceptisch. Maar de show was geweldig leuk en vooral ook verfrissend, heel ander cabaret dan je gewend bent van televisie.
Droog Brood op Youtube:


En nog iets...fiets!!
Mijn fiets is naar de knoppen en met een kostenplaatje van €250,- is het slimmer om een nieuwe te halen. En tja, ik wil dan toch graag een mountainbike. Niet dat ik nou zo'n crossheld ben maar zo rond de brugklas had ik er ook eentje maar die moest toen de deur uit vanwege mijn rug.
Maar nu heb ik er weer een en ik ben er blij mee. Zo nog even in elkaar zetten en ik heb gelukkig vervoer. Aangezien mijn brommer een lekke band heeft en de buschauffeurs graag betaald willen zitten en de busbedrijven dit ook prefereren.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Waarom heten ze eigenlijk Droog Brood? :P En over dat fragment: het einde is wel wat voorspelbaar, maar ik vind het strak gespeeld. Het gaat denk ik ook meer om die interactie dan om 'de clue'....

Coole fiets hoor! Maar wat was er toen dan met je rug aan de hand, krijg je daar straks dan weer geen last van?

En waarom vertel je niet over Flogging Molly!!! >:(

Micheloz zei

Geen idee waarom ze Droog Brood, nooit iets over gelezen. Zou t wel eens na kunnen kijken. En die scene is typisch iets voor hen. In hun nieuwe shows waren sommige dingen ook voorspelbaar, maar het gaat om de herkenning, mimiek (wat ze enorm goed doen) en inderdaad, de interactie. Soms absurde, maar toch simpele sketches. Erg leuk!

Nou, op een mountainbike zit je redelijk krom en ik was toen in de groei...tja, dan krijg je last van je rug en dan heb je kans dat je rug krom groeit.
Ik denk niet dat ik er nu weer last van zal krijgen, fiets ook minder geloof ik.

En ...geen idee waarom ik niet over FloMo verteld =P Probeer de mensen iets nieuws mee te geven en wat persoonlijks xD Ik denk dat ik weinig mensen kan overhalen om naar FloMo te gaan, maar meer mensen om naar nieuw, onbekend cabaret.
=P
(sorry hoor! =P)

Anoniem zei

Coole fiets moet ik zeggen ;) Doe je goed mich :)

Anoniem zei

Nee! Ik vergeef het je nooit meer! Prutser! :P (ik snap het wel hoor...)

Micheloz zei

Dank je Jurgen, hij rijdt ook fijn =D

@Cynthia: ;__; *sob*