april 15, 2009

De TV Kantine

Tegenwoordig is er zoveel rommel en onzin op televisie. Het ene makkelijke, goedkope programma na het ander wordt uit de grond getrokken en het is allemaal één pot nat. Een huishoudprogramma hier, een huiszoekprogramma daar, hier een wegmisbruiker, daar een talentje. Het houdt niet op. Zes jaar geleden schreef ik al in de schoolkrant dat de gemaakte programma's te simpel zijn en geen variatie meer bieden.
Nou wil ik hier geen halleluja-reactie op roepen voor het nieuwe programma van Carlo Boshard en Irene Moors, maar ik vind het wel verdomde leuk. Het is fris, het concept is best nieuw, het is echt goed geacteerd, de grime is perfect, de show duurt een half uurtje wat perfect is en de plotten zijn lekker onzinnig en ontspannend.
De TV Kantine is een programma van Carlo Boshard en Irene Moors en komt elke vrijdagavond op RTL4. Van tevoren verwachtte ik er niet veel van, maar door alle reclame en mijn stiekeme interesse in BN'ers, ben ik de eerste toch maar eens gaan kijken. En ik vond het echt heel leuk, ik was er echt door verrast. De twee collega's en vrienden doen het samen heel leuk en nemen veruit het grootste gedeelte van de persiflages voor hun rekening, ondersteund door elke week weer andere BN'ers die enigszins om een zijspoor zijn geraakt. Met Kim Holland, Joop Braakhekke, Pauw en Witteman en Marc-Marie Huijbregts als vaste karikaturen, elke week ondersteund door o.a. Peter R. de Vries, Mary Borsato, Karl Noten, allerlei juryleden uit domme programma's, Ali B, Joop van Tellinge, Char en nog allerlei andere op een zijspoor geraakte BN'ers of B-BN'ers.
Het feit dat de twee het zo goed acteren en doordat er echt werk wordt gestoken in hoe ze eruit zien, maakt het een heel leuk en ontspannend programma om naar te kijken. Het is een programma waar niet iedereen van gecharmeerd zal zijn, maar ik vind het een meer dan welkome afwisseling op alle makkelijke programma's van tegenwoordig.

Je kunt de vier afleveringen tot nu toe terug kijken op rtlgemist.nl

4 opmerkingen:

Jurgen zei

Ik ben het met je eens mich... lache programma :P:)

Micheloz zei

Mooi zo! =D

Unknown zei

Ik trek Carlo en Irene niet meer.

Micheloz zei

Daarom verkleden ze zich ook...