juni 04, 2009

Bang

Ik ben bang. Ik bibber van angst. Ik voel de kippenvel op mijn armen, ik voel de haartjes in mijn nek overeind staan.
De verkiezingen voor het Europese Parlement zijn geweest, de uitslag is binnen. En ja hoor, het klootjesvolk der Nederlanden heeft het voor elkaar. De PVV is de tweede partij van Nederland, achter het CDA. We zijn er, de eerste stap richting het einde. Er zijn de afgelopen maanden veel partijen die hebben gezegd niet te willen regeren met de PVV. Terecht, in mijn ogen. En het geeft me een beetje hoop.
Maar dan zie ik weer die bolle, volgevreten kop van Wilders en campagneleider/lijsttrekker Madlener in een interview en oh wat zijn ze blij. Uiteraard niet meer dan logisch, dat is ze gegeven. Enkel...je ziet dat Wilders weer zit te vertellen dat Nederland dit Europa zat is, er geen zin in heeft, in dat Grote Gedoe en dat misschien zelfs Turkije erbij gehaald zou worden. Toen Wilders dat zei, zag je dit dikke, vetglimmende lach van Madlener eventjes tevoorschijn kom. "Aha, hij speelt die kaart." Pats, een deel van Nederland weer om.
Iemand die zo tegen de Islam is, zo van mening is dat dat slecht is voor onze Westerse, individuele wereld, zou juist eens Turkije moeten benaderen. Turkije bij Europa, dat vind ik! Versterken die banden, creeër wederzijds begrip. Maar nee...hij is weer blij dat dé Nederlander het linkse front heeft doorbroken. Bah.
Ik hoop dat de overige politieke woord houden en weigeren te regeren met de PVV. Het troost me dat een groot deel van Nederland niet op hem stemt en het niet met hem eens is. Want wat hij zegt is wel gevaarlijk, wel haatzaaiend. We leven in een wereld die steeds kleiner wordt, door internet, vliegtuigen, sneltreinen, steeds meer geld in de Westerse landen etc. In die wereld is haat al veel sneller gezaaid, zijn mensen al veel sneller boos op elkaar. Je ziet t toch, het laatste decennium. Mijn opa klaagt nergens anders meer over. Niemand groet elkaar nog.
Dan moet je vooral een deel van de wereldbevolking willen uitsluiten, niet willen respecteren. Dat gaat echt de verkeerde kant op. Ik hoop echt dat Nederlanders slimmer zijn dan wat ze nu laten blijken. Anders gaan we, angstig genoeg, richting Amerika. Alleen daar is de apartheid allang afgeschaft. We lijken er hier nu pas mee te beginnen.

Ja, weer een politiek praatje. Maar zolang Wilders er geen genoeg van heeft, heb ik dat ook niet. Misschien toch maar eens lid worden van een linkse partij, om die fascistische narcist te doorbreken.
Bah...
Ik ben bang.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Het punt is dat met die PVV de politiek totaal aan het stagneren is. Ik heb de verkiezingsavond dus gevolgd op TV en een overvloed aan media-aandacht gaat dus al uit naar de PVV, de dagen daarvoor ook al trouwens. En dan gaan ze dus winnen, krijg je Wilders al met nietszeggende kreten/verwijten en misplaatste grootspraak.

En dan dus het lijsttrekkersdebat: de climax van de avond, lijkt mij althans. Een debat over Europa en hoe dat nou verder moet. Maar nee, het debat begint, de abominabel slecht leidende slappe Ferry Mingelen doet een rondje langs lijsttrekkers die elkaar fatsoenlijk feliciteren en becommentariëren of ze nou vinden dat ze die dag hebben gewonnen of verloren.

Wat krijg je: een uur lang echt alleen maar gezanik van Wilders over dat ie het schandalig vindt dat bekant iedereen hem op voorhand uitsluit qua samenwerking in een coalitie, als het ervan komt dat hij de grootste wordt, en dat wordt hij, want dat vindt hij, en dat is dan zo. Dat is met alles wat hij vindt overigens zo. Maar in ieder geval brengt hij alles ook zo lomp, ongenuanceerd en dom (vooral dom, hij is echt zo'n vreselijk domme man) dat de rest zich wel moet verdedigen tegen zijn aantijgingen en gescheld.

Nog zoiets: een politicus moet zich gewoon fatsoenlijk uitten en gedragen en doordacht uitspraken doen en verhalen houden. Dat hoort bij je vak. Wilders is gewoon geen politicus, punt.

Ik heb een uur TV gekeken. Wat diep inhoudelijk politieke gesprekken hadden moeten zijn, werden verwijten en geschreeuw over en weer, en ook veel door elkaar, meestal Wilders door iemand anders heen. Ik ben GEEN FLIKKER wijzer geworden van dat uur. Het ging NERGENS over. Inhoudsloos.

En dat is wat ze brengen, ook vanaf nu met 4 zetels in het Europees Parlement, politieke stagnatie. Want er komt niets in die bolle koppen van de PVV binnen en wat zij vinden is zo en de rest moet maar oppleuren. Dat is hun houding. Daar bedrijf je geen politiek mee. Daarmee heb je een absolute meerderheid in en land voor nodig ofzo, en die kan je in Nederland sowieso al nooit krijgen.

En al komt het zover, Wilders de grootste van Nederland, hij moet hoe dan ook een coalitie gaan vormen. En dan zie ik het al voor me, Wilders in de onderhandelingen: "Nee, neeeee, jullie zijn achterlijk. Het moet zo en zo en niet anders!" "Ja maar als we het nou op dit compromis gooi..." "NEEEEEE! IK BEN DE MINISTER-PRESIDENT! GTFO!" Dat gaat gewoon hoe dan ook niet werken vanuit de PVV zelf al, laat staan dat partijen met hem willen samenwerken.

Conclusie: Hoe meer PVV in Den Haag, hoe meer politieke stilstand. Je kan met hem geen kant uit en vanuit de PVV komt er niets nuttigs. Alleen hele domme standpunten. Nederland is gedoemd.

Micheloz zei

Marijn...heb ik wel eens verteld dat ik van je hou?
=P

Leuk stuk man. Op Hyves ben ik al een paar dagen met wat klasgenoten aan t discussieren. Ik plaats jou stuk ook, t zou leuk zijn als je evt. zou kijken, staan ook leuke dingen voor jou tussen.

Verder ben ik t natuurlijk helemaal met je eens. Ik heb op Hyves mijn onvrede allang gespuwd dus ik kan hier niets meer aan toevoegen.
Kijk maar een keer als je zin hebt:

http://micheloz.hyves.nl/blog/24026138/Bang/O3_M/