juni 23, 2006

Spuien

De grote verhalen zal ik jullie besparen, maar ik heb zoveel gal te spuien over mijn werk nu. Of liever gezegd, mijn bazen.
Deze week en de komende twee weken is mijn baas van de afdeling houdbaar op vakantie, wat betekent dat ik na 8 weken werken alles al moeten overnemen. Wat maakt niet uit, tis echt heel veel. Ik had afgesproken met mijn baas dat ik hulp zou krijgen, omdat t anders niet zou lukken. Maandag was er hulp, mijn eerste dag op deze manier...althans dat dacht ik. Maar nee, die twee jongens die er waren moesten iets anders gaan doen. Woensdag en donderdag was er geen hulp, vandaag heeft iemand een paar uurtjes iets voor me mogen doen.
Met als gevolg dat ik net zwaar overhit en woedend thuis kwam. Wat er was gebeurd? Mijn eigenlijke werk heb ik deze week niet afgekregen. Dat was wel heel belangrijk maar ja, ik sta alleen op die afdeling en moet daarnaast nog veel andere dingen doen (karren halen(3x per dag), flessenband (10x per dag?), kassa bijdraaien (verschilt, vaak zat)).
Mijn grote baas, dé baas zeg maar, was niet te spreken over het feit dat dát werk niet af was, dat móest af deze week. Vervolgens kreeg ik een bui over me heen waarom ik niet eerder had gezegd tegen hem of de manager (heb ik ook veel mee te maken) dat ik hulp nodig had en dat t nog niet af en dat het zo niet kon. Terwijl ik t de manager goed verteld heb en dat hij ook wist dat t niet af was. En hij werd zelf ook steeds gestressder. Ik ben er uiteraard tegenin gegaan en bleef kalm maar toen ie was weg was ik echt zo boos.
Ik doe én mijn eigen werk, én t werk van mijn baas én t werk van een jongen die pas geleden weg is gegaan en waarvoor ze niemand opnieuw hebben aangenomen.
Elke minuut van de dag bij de AH zweet ik me kapot, werk ik me uit de naad, ren ik de benen onder mijn lijf vandaan en nog is t niet goed.
Maandag ga ik met zowel de baas als manager praten want ik moet nog 2 weken zo.
Ik pik t niet echt.
Als je zó hard en zó veel werkt en zij zich aan een hoop afspraken niet houden (ik bespaar jullie de details) en dan nog boos kunnen worden terwijl ze zelf geen kritiek kunnen, waar ben je dan mee bezig? Zelf zijn ze bijna nooit op de werkvloer en zitten ze boven. Mijn collega's van de andere afdelingen zijn ook niet kapot van deze twee.
En dé baas? Das een man van 25 jaar, nog in training. Ik vind t een omhoog gevallen jup...

Dit moet ik echt kwijt want t vreet echt aan me, tis zo oneerlijk. Die manager is soms echt niet te genieten en ligt af en toe ook echt in de clinch met een hele hardwerkkende collega, wat helemaal niet eerlijk is.
Fuck it!
Als mijn baas weer terug is, zal t allemaal wel weer goed komen. Vóór deze week was t allemaal wel leuk, maar dit slaat nergens op.
Ik móet van alles maar tegelijk mag ik niets. Ik heb totale verantwoordelijk over houdbaar (houdbaar is echt van alles, van dierenvoeding tot knakworsten, van eieren tot chips, van wijn tot deodorant ... etc. etc., grootste afdeling van de winkel) wat wil zeggen dat ik een hoop moet doen, maar mijn manager bepaald wel, nog steeds, wat ik moet gaan doen. Terwijl ik wel door dé baas op mijn verantwoordelijkheid wordt aangesproken dat ik moet weten wat een collega zojuist heeft gevuld.

Echt echt echt echt dikke lul ermee! Na 8 weken mij 3 weken lang de tent laten runnen...zijn ze helemaal achterlijk.
(niemand leest dit waarschijnlijk helemaal maar goed...)

>___<

11 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb het helemaal gelezen en heb medelijden met je;)

Micheloz zei

Dank je...

Anoniem zei

Vaak zijn bazen zulke incompetente klootviolen, echt, niet te geloven. Ze hebben totaal geen inzicht in situaties terwijl ze dat wel denken te hebben en ze denken altijd dat ze gelijk hebben en dat is vaak ook niet zo. Ik heb ook van die rare bazen meegemaakt. Zeg maar van mijn 3 bedrijven waar ik echt lang gewerkt heb hadden er al twee bazen die gewoon totaal ongeschikt waren.

Micheloz zei

Mjah precies. Ik zie wel hoe t gesprek maandag gaat.
Maar ik heb deze baan niet nodig dus als ik per direct stop, hebben zij een probleem, niet ik.

Anoniem zei

AH 0wn3d!!1

Anoniem zei

Tja, ik kan me wel inleven inderdaad... Ik heb ook medelijden met je.. Je werkt je helemaal uit de naad en je probeert zoveel mogelijk in je uppie goed te doen, en dan krijg je zo`n reactie. In plaats van dat de hoge heren nu gewoon zouden zeggen `je neemt het geweldig over michel, maar als je alleen nog even wat meer op die en die puntjes let...` dan komt het allemaal een stuk minder aggressief over...Maar inderdaad kunnen die bazen zich niet inleven in datgene wat jij allemaal moet doen, en vooral in de relatief korte tijd die je er voor hebt... inderdaad, als je daar weg gaat, dan hebben zij daar een groot probleem...Maar ik weet aan de andere kant nog niet zo net of je daar heel gemakkelijk weggaat..in ieder geval succes met het gesprek maandag.. Laat ze maar eens weten hoe jij erover denkt... Heb je vind ik wel recht op na het verhaal wat ik net heb gelezen ;):)

Micheloz zei

Ach Jurgen, als ik gewoon niet kom opdagen, wat dan?

Anoniem zei

ik ben echt blij met mijn baas als ik het zo hoor hij is altijd duidelijk en denkt goed met ons mee! En bovendien hij staat niet boven ons qua werk maar doet zo'n beetje het zelfde werk!

Micheloz zei

Zo hoort t ook.

Anoniem zei

ja, dan hebben zij een probleem denk ik he...maar ik zie jou dat nog niet zo snel doen :P:)... Ik ben inderdaad ook wel blij met mijn bazen.... maar het is aan de andere kant ook wel zo dat je het werk op sommige vlakken niet met elkaar kan vergelijken.. Ik ben met verkopen bezig en jij met de dingen om uberhaupt te kunnen verkopen... Nou, in ieder geval zal het morgen wel goedkomen... en anders zijn er idd nog ZAT andere bijbaantjes... vooral nu ;):)

Anoniem zei

Hi hi, ik weet niet in welke ah je werkt, maar er is ook een ah die nog best gezellig is. WEl te verstaan ah 1151 DE BESTE VAN HET WESTEN (maar de afgelopen twee jaar niet meer).... Neem eens een kijkje op onze blog ah1151.web-log.nl misschien overweeg je dan om een overplaatsing aan te vragen!