oktober 03, 2007

Empel in de hens

(bron: www.nu.nl)
Oke, normaal log ik niet zo vaak over actualiteit maar kom op, dit was wel dichtbij.
Ik kwam gisteren met mijn zusje en vriendin terug gefietst van mijn grootouders, toen we vlakbij huis een enorme stank roken. The fuck? Een enorme rode lucht en een nog enormere dikke donkere rookpluim. Wij, als echte ramptoeristen (wat overigens tegen mijn principes in gaat, maar ja...ik weet graag alles), gingen niet naar huis maar de andere richting op, steeds verder onze wijk in. Even leek het erop alsof voetbalclub Wilhelmina in de brand stond, maar het was verder. Er stond al een hele groep buurtbewoners te kijken en we stonden op een behoorlijke afstand en nog zagen we de vlammen boven de bomen uitstijgen en de rook werd steeds dikker. We hoorden daar dat er een autobedrijf op een industrie in Empel (vlakbij Laurentz en mijn oude voetbalclub) in de fik stond. Af en toe hoorden we een flinke knal (vermoedelijk auto's die ontploffen ofzo?). Na een tijd zijn we maar naar huis gegaan en om 23:00 uur stond het eerste bericht al op internet. Achteraf schijnt dat er teveel thinner ofzo gebruikt is en dat dat in de hens is gevolgen. Laurentz vertelde dat er een flinke horde aan brandweerwagens, politie, ambulances, nieuwsploegen en speciale brandweerunits voor gevaarlijke stoffen, zijn huis gepasseerd waren. Nou heb ik een grondige antipathie tegen mensen die zeggen "je verwacht niet dat het bij jou in de buurt gebeurd" maar...tja.
Het was in ieder geval een mooi rood spektakel. Maar wel heel vervelend voor de eigenaar, die gewond is geraakt.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Empel de geksteeeeee!

Mja, het trekt toch altijd je aandacht als het bij je in de buurt gebeurt.

Micheloz zei

Ja, i.p.v. op tv, zie de rookpluimen en de vlammen nu zelf in de lucht hangen. Ik las gisteren ook over een geval in Uden en das eigenlijk weer minder boeiend. Dat is nieuws wat eigenlijk normaal niet echt gelezen wordt.

Anoniem zei

In berlicum was het laatst ook gebeurd... maar empel is idd ook wel weer best dichtbij ja... :)...

Micheloz zei

T gebeurd zo vaak...alleen dat lezen we gewoon niet. =S