december 16, 2007

Kerstvrolijkheid

Net als vorig jaar is mijn kamer nu ook weer opgevrolijkt met allerlei leuke lichtjes en slingers die ik langs elke muur heb vast getimmerd met punaises. Heerlijk, al dat vrolijke licht overal. De kerstboom staat beneden ook weer en overal op de straten wordt men opgevrolijkt door zeeën van licht.
Nu heb ik eigenlijk een beetje een hekel aan herfst en winter, omdat dan mijn heerlijke eczeem weer komt opzetten (ik kan mijn eigen berg beklimmen, haha...sorry) en omdat t gewoon koud is. En ik hou meer van die lekkere zon en om in een hempje en korte broek rond te huppelen. Maar goed, ik vind Kerst toch wel gezellig. Ik ben niet van de religie en ga nooit naar kerk, ook niet meer naar de Kerstmis, wat ik wel een beetje zielig vind voor mijn moeder die dat altijd wel mooi vindt. Maar goed, wel lekker mezelf volstauwen met vlees en stokbrood met saté. En overal is t tijdelijk vrede! Zullen ze dik van worden, daar in Afrika. Daar hebben ze geen kerstlichtjes en slingers. Maar das ook niet echt nodig he, want t is daar keilang licht. En ze hebben ook niet echt een huis waaraan ze t kunnen ophangen.
Wat dat betreft doen de moslims het beter met de Ramadan, die stauwen zich juist niet vol en vasten om te denken aan de armoede in de wereld.
Daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen...of een kippenpootje.

Wel leuk, al die lichtjes!!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Probeer je mij nou een soort schuldgevoel aan te praten!?~

Micheloz zei

Nee...niet jou specifiek