december 11, 2006

Kerst

De sfeer zit al helemaal in. Wij vieren geen Sinterklaas (meer) maar wel kerst. Het hele huis wordt dan ook gezellig versierd met ballen, slingers, lampjes, grote lampen, hangdingen en beeldjes en uiteraard een grote boom met veel lampjes, ballen en slingers. Ik vind t altijd helemaal gezellig worden in huis. Ik ben gisteren daarom zelf ook begonnen met het optuigen van de boom, met een zelf samengestelde cd met kerstmuziek op de achtergrond (wel keihard aan).

Hoe dichterbij kerst komt, hoe gezelliger de straten en winkels worden met alle lampjes en versieringen.
Sommige mensen houden er totaal niet van en noemen het hypocriet gedoe maar ik hou er echt van, vooral als t donker is.
Dit jaar ook (bescheiden) cadeautjes ^^ Eerste kerstdag gourmetten met t gezin en aanhang (lees...Margo en Hans, vriend van mijn zusje). Tweede kerstdag komen de grootouders op bezoek.

Wat vinden jullie ervan? Wat gaan jullie doen?

25 opmerkingen:

Anoniem zei

Niks! Bah, humbug!

Nee, ik ben hetzelfde als jou wat dat betreft. Kerstversiering ownt.

Anoniem zei

kerst is zeker gezellig en zeker niet hypocriet! Wat is er mis mee om om op 1 dag EXTRA aan je medemens te denken? Ok de kerstgedachte wordt commercieel uitgemolken, maar wat dan nog? We genieten er toch van! Zolang we maar niet uit het oog verliezen dat het niet vanzelfsprekend is!

Micheloz zei

Mjah vind ik ook. T geeft wat vrede aan de wereld. Maar tis hypocriet om met kerst de wapens neer te leggen en opeens weer na te gaan denken over vredesoplossingen.

Anoniem zei

Me likes christmas :) Wij hebben hier alles ook weer versiert en je wordt gewoon vrolijk van al die kleuren en lichtjes :). Ik denk dat ik een rustige kerst heb met mijn ouders en zusje. Op kerstavond gezellig met allemaal kleine hapjes de cadeautjes uitpakken en dan ook gelijk genieten van m`n vakantie van 2 weken :) Een jaar vlieft trouwens om... echt eng :S

Micheloz zei

Ja! Vooral als ie 'vlieft' =P Haha ^^
Ik ga denk ik morgen nog verlichting en shit kopen voor mijn eigen kamer ^^

Anoniem zei

vroeger had ik altijd mij eigen kerstboompje:D Dat waren nog eens tijden;)

Micheloz zei

Ja man. Was gezellig op jouw kamer. Weet je nog Rick...die ene keer...onze eerste keer? Onder de kerstboom?

(ikke namelijk niet)

Anoniem zei

hmm die kerstboom was 30 cm groot of zo dus herinner me er ook niets meer van

Micheloz zei

Nee...dat was niet de kerstboom.

Anoniem zei

hahaha... Ik ken het... De kerstboompjes op je kamer dan he :P

Micheloz zei

Hmm...kan me niet herinneren dat ik jouw kerstboom ooit op mijn kamer gezien heb Jurgen. ^^;;

Anoniem zei

bah bah michel deze perversiteit kan ik niet helemaal stroken met de kerstgedachte

Micheloz zei

Ey...Petrus en Maria waren ook niet compleet innocent he!

Anoniem zei

:P... duuuusss...

Micheloz zei

Had jij ook nog iets? He? HE? Nou jij mag niet mee gaan paintballen xþ ^_~

Anoniem zei

wat heeft petrus er nu weer mee te maken?

Micheloz zei

Met kerst? Rick toch...

Anoniem zei

dat is jozef

Micheloz zei

Hahahahah...*lacht zich kapot hier*

Ik WIST dat er IETS niet klopte xD Hahah...voor zover de kerstgedachte >_<

Anoniem zei

Ik heb kerstverlichting op mijn drumstel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe stoer ben je dan!

Micheloz zei

Dat is idd wel heel vet =P Ik slingers in t plafond geprikt met een punaise xD

Anoniem zei

je kan wel zien dat je weer niet op gelet hebt bij de katachese-lessen vroeger. Petrus is een van de 12 apostelen van Jezus. En Jozef was de vader van Jezus, die werd geboren na een onbevlekte ontvangtenis.

Micheloz zei

Ja die shit die je nu verteld weet ik wel xD Zo erg is het nou ook weer niet. =P Petrus staat ook aan de hemelpoort ^^

Anoniem zei

zeg dan gewoon dat maria vreemd ging met petrus

Micheloz zei

Oh ja dat was het...daar is ook een heel boek over geschreven...want Petrus stond weer niet op een schilderij vanwege een ruzie met Jezus en weet ik t allemaal niet xD