januari 18, 2009

Albert Heijn en de kunst van reclame maken

Ik heb reclames altijd interessant gevonden. Iedereen spuugt ze uit, totdat ze opeens leuk zijn! De laatste jaren zie je een duidelijke verandering: steeds meer bedrijven doen hun best om hun reclame zo leuk mogelijk te maken. Voor sommige producenten lukt dat niet...de reclames van wasmiddelen, internetprovides, maandverband en shampoos falen meestal op een zielige manier. Maar dat het ook op een leuke manier kan, wordt elkaar jaar bij de Gouden Loeki bewezen. Bedrijven als Amstel, Heineken, Centraal Beheer en KPN brengen steeds meer leuke of interessante reclames op tv. Dat daarbij af en toe erg ver van het product afgeweken wordt, doet er niet toe.
Maar voor mij is de Albert Heijn de absolute ster. En ik weet t...sommige mensen vinden die reclames met die kerel maar niets, maar ik vind ze keer op keer erg leuk gevonden. Ze variëren in reclames, spelen op een leuke manier in op het thema van wat ze nu weer bedacht hebben en schromen het ook niet om er wat geld voor uit te trekken (al las ik wel dat een lezer weer klaagde dat AH dat wel kan betalen omdat ze zo duur zijn).
En ze hebben weer een nieuwe...ik moet er zelf echt om lachen. Voetballeken zal t niet zoveel zeggen maar een Ron Jans of Perez in Albert Heijn-tenue? En dat Ricky van den Bergh wordt herkend en dat Perez, een grotere speler, daar dan een foto van maakt? Ik vind t leuk. Andere soort vermaak, amusement. Misschien hier en daar wat makkelijk, maar je moet er maar op komen. Dus misschien raar om een reclame aan te prijzen, maar dan maar even een pauze tussen mijn blogs.

1 opmerking:

Unknown zei

Beter dat er geen reclames waren :P Puur objectief bekeken. Maargoed AH maakt er nog es iets van.