november 22, 2006

Stemmen

Zo...Marijnissen for president!! Nu ben ik benieuwd wat de uitslagen zullen zijn. Waarschijnlijk (en jammer genoeg) blijft CDA de grootste partij. En als PvdA dan de tweede partij wordt, wordt het weer lekker gesteggel tussen die twee, net als bij de laatste verkiezingen ¬¬

In ieder geval, de jeugd lijkt voor een groot deel SP te (gaan) stemmen. Dat is wat ik gehoord en gelezen heb.

Edit:
Oke het is nu 0:42 uur en ik heb net 4 uur lang de verkiezingsuitslag gevolgd. Ik zit met mijn handen in het haar (wat ik nu nog heb) over welke coalitie er moet komen want het gaat op geen een manier werken zo. Dat is wel duidelijk! En het zal me niets verbazen als dit net als in 2003 eerst weer 77 dagen gaat duren voordat men erachter komt: nieuwe verkiezingen! Dus maak je borst maar nat, want dan profiteert Wilders er helemaal van. Overigens een misselijke vent, wat ook maar weer bleek in het slotdebat waar hij zichzelf in de slachtofferrol probeerde te wringen, zodat ik zelfs bewondering kreeg voor de door mij meest uitgekotste lijsttrekker Mark Rutte van de Vernietigend voor Democratie (VVD).
Ik ben superblij dat "mijn" SP zoveel zetels heeft behaald en ik vind dan ook echt dat er nu gekeken moet gaan worden naar een links kabinet en dat ze de SP inderdaad niet moeten vergeten. Maar als t CDA en de PvdA elkaar wéér uitsluiten (wat nu gebeurd) dan zal het heel vervelend worden en zullen we een hele rare coalitie krijgen óf weer naar de stembus moeten. Ben wederom benieuwd...
Ik vind het in ieder geval erg dat er zoveel mensen nog op Wilders stemmen maar nóg erger dat zowel Wilders als de SP zoveel winnen, twee partijen die lijnrecht tegenover elkaar staan...want dat weerspiegelt ook onze samenleving.

Wat vonden jullie ervan?

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ahaaa... een rood mannetje dus? :P. Ik ben wel benieuwd idd wat et zal worden... :)

Micheloz zei

Wat stem jij dan?

Anoniem zei

Nou, wat ik gestemd heb. ik ben voor de vvd gegaan. Vind ik niet vernietigend voor de democratie. Was wel erg aan t twijfelen hoor, maar k heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. En dat kwam er bij mij volgens m`n stemwijzer ook uit, dus :).

Micheloz zei

Nou jaaaa...had ik echt niet achter jou gezocht Jurgen. Je vind jezelf een heel sociaal persoon maar je kiest wel voor een asociaal beleid van de VVD.

Anoniem zei

Michel, een beetje asociaal van jou vind ik dat je jurgen zo gaat beoordelen, is toch zijn mening. Laat hem lekker;)

overigens heb ik ook SP gestemd en ben ik echt benieuwd wat voor achterlijke coalitie ze nu willen vormen..hoe dan ook het gaat niet werken en nieuwe verkiezingen zullen er denk ik toch wel komen..

Anoniem zei

Euhh dankje carlo, wie je ook bent :P:).

Micheloz zei

Beste Carlo Boshard: ik beoordeel Jurgen niet op zijn mening en zijn stem, ik geef enkel het beeld wat ik bij hem had qua stemmen.
So shut up xD =P

Anoniem zei

:P Nounou, geen bitchfight gaan houen hier nu he. Da is die politiek nou ook weer nie waard :P

Anoniem zei

Ik zou SP hebben gestemd, ook al ben ik daar nu nog te klein voor.

Ik vind (zoals ik ook zei op joranssite) dat er n kabinet moet komen dat niet extreem links of extreem rechts is. Gewoon int midden, of misschien wat meer naar links of rechts, het maakt mij niet uit ik merk er TOCH bijna niks van (Ja die identificatieplicht dan maar dat vind ik nou zo'n onzin) dus het maakt me verder ook weinig uit.
Wat wel top zou zijn is dat schoolboeken gratis zouden worden! Zouden mijn ouders ook wat minder klagen en zo! :P

Ach ja ik zie wel, ik ga misschien wel en misschien niet stemmen als ik 18 ben (nou ja, als er verkiezingen zijn)
Wat me wel enorm opviel was dat echt het merendeel van de jongeren op SP stemt ja :O In mijn omgeving echt gewoon bijna iedereen!! :|

Micheloz zei

Was keigrappig...was gisteren met een groep van 11 vrienden (inc mij) waarvan er 10 SP stemden en eentje GroenLinks =P

Anoniem zei

VVD ZUIGT