juli 14, 2007

Save Harry...

Enkele dagen geleden kwam de premiere van de film ' Harry Potter and the Order of the Phoenix' voor het eerst in Bloemendaal (of was het Rosendaal?) op het grote doek. Volgens velen de beste film tot nu toe, heerlijk grimmig en vol mooie actiemomenten. Maandag ga ik er zelf naar toe en ik ben benieuwd! De afgelopen maanden heb ik alle boeken maar weer eens gelezen, als aanloop naar het zevende en laatste boek 'Harry Potter and the Deathly Hallows'. Althans...het is de bedoeling dat dat het laatste boek is.
Waar J.K. Rowling eerste resoluut zei dat dit het laatste boek zou zijn, laat ze nu mogelijkheden open. Misschien uit liefde voor het karakter Harry, zo succesvol en geliefd bij miljoenen mensen, misschien uit liefde voor het geld wat ze hiermee verdiend. Ze hoort in ieder geval tot de top zoveel van meest invloedrijke mensen uit dit en dat.

En omdat hoop doet leven heeft Waterstones de volgende site (klik) op gezet. Teken de petitie en wie weet...hopelijk wordt ze over gehaald om nog wat extra miljoenen te verdienen door nog een jaartje te schrijven over de tovenaarsheld. Of hij nou dood of levend aan het einde van boek zeven.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

ik wil m deze week ook zien, lijkt me erg tof ^^

Anoniem zei

Heb je de petitie ook getekend?

Anoniem zei

Heb je de petitie ook getekend?

Anoniem zei

Ik heb tot nu toe telkens stukjes gezien van de HP films, alleen deel vier heb ik geloof ik helemaal gezien. Maar mijn voorkeur gaat sowieso toch meer uit naar de boeken.

En wat die petitie betreft..ik vind het eigenlijk een beetje opdringerig. En natuurlijk is dit een actie uit liefde voor HP, het is wel goed bedoeld....maar ik vind het toch raar.

Voor mij doet het er niet toe om nog jarenlang zoveel mogelijk te lezen over HP. Na ja, als ze nog genoeg ideeën heeft en ze wil ook gewoon nog doorgaan, dan is dat natuurlijk geweldig. Ik zou het sowieso lezen. Maar ik vind het ook prima als het zevende boek het laatste boek is en de serie op een prachtige manier afsluit.

De hele situatie doet me een beetje denken aan Misery van Stephen King XD.

Anoniem zei

Mjah je hebt ook gelijk, ergens is t genoeg. T zou jammer zijn als HP ook helemaal uitgemolken zou worden. Daarnaast vind ik de boeken ook beter hoor, sommige films missen gewoon stukken die er naar mijn mening wel in thuis horen.
Iedereen heeft op dit einde gewacht; dan zou t stom zijn als ze weer iets zou schrijven. Naar eigen zeggen was ze totaal kapot toen ze t einde van dit boek geschreven had. Totaal op...t lijkt me niet dat ze dan weer iets wil gaan schrijven. Ze geeft alleen hoop om van t gezeik af te zijn.

Unknown zei

Harry Potter is suf hihihiii!~

Anoniem zei

@marijn: XD

@Michel: nu ik het teruglees, lijkt het wel of ik héél erg negatief doe over de films XD. Het is wel gaaf om sommige dingen op het witte doek te zien natuurlijk =D.

Anoniem zei

Oh zo was t van mijn kant niet bedoeld hoor ^_~

@Marijn: Margo lacht zich kapot om je reactie =P
Sukkel...=P