maart 04, 2008

Er was eens een Streaker

Jullie hebben het vast allemaal wel gehoord. Of de meeste mensen dan...
En het feit dat jullie t gehoord of gezien hebben is al absurd genoeg. Want de meeste van jullie kijkt waarschijnlijk zelden of nooit naar Mooi! Weer de Leeuw.
Er was eens ...een Vegan-Streaker. Bij Paul de Leeuw in de show. Nou lees ik altijd hele verschillende reacties over Paul de Leeuw. De een vindt hem de grootste komiek en vet lachen, de ander vindt hem een dikke vieze vuile vetzak (wat overigens belachelijk is als je dat zo laat weten).
Maar we zijn het allemaal met elkaar eens: als jij onverwacht (want dat was t, t was geen stunt van de redactie) in je slip bij Paul de Leeuw de show in komt rennen, dan weet je dat hij "wil weten wat voor vlees hij in de kuip heeft".
Het gevolg: Paul de Leeuw trekt de slip van zijn reet af. Groot gelijk, moet je maar niet ongevraagd een show in komen denderen, ongeacht je motief.

Maar oh me, oh my...wat een ophef!!
De zogenaamde Peter Janssen, zoals de kerel heet, heeft al laten weten aangifte te willen gaan doen. Hij voelt zich namelijk aangerand.
Nou, vooruit dan he...je gaat je zielige gang maar. Maar ondertussen verschijnen er over op t internet, op nieuwspagina's en noem maar op. Dit heeft toch totaal geen nieuwswaarde!? Alleen al t feit dat iedereen weet waar t over gaat, terwijl ze nooit kijken, is gewoon idioot. Mensen die niet kunnen mee praten over de hele kwestie 'Fitna' weten wel dat er een Vegan-Streaker in Mooi! Weer de Leeuw was.
Wat is nou nieuws?
Meneer doet zijn verhaal: Klik

En zo volgen er nog meer artikelen geweid aan deze meneer. Alles wordt zo opgeblazen, mensen die reageren op zo'n artikel met reacties dat die meneer Janssen een linkse hond is die nog nooit gewerkt heeft, of dat Paul de Leeuw een vies vet...nou ja, jullie weten het wel.

Maar goed...het is dan wel weer raar als je ondertussen niet mee kan praten over Geert Wilders. Want als er íets opgeblazen wordt, dan is het dát wel! Wat dat betreft hebben sommige mensen nog wel enig verstand in hun kop: laten we eerst de film maar eens zien, voordat we paniek gaan zaaien.
[ahum]CDA[/ahum]
Begrijp me overigens niet verkeerd, het feit dat onze premier ons en Wilders voor de film waarschuwt is goed. Alleen moet er niet zoveel paniek gezaaid worden.
Ik zal daar maar niet verder op gaan, want volgens mij weten jullie allang niet meer waar het over gaat. Kortom: een Vegan-Streaker in een programma hoort niet zo'n groot nieuws te zijn. En problemen worden vaak gemaakt door de media. Maar goed, zolang we blijven lezen...
Dan heb ik liever dat jullie dit artikel lezen

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat die streaker betreft: het is Paul de Leeuw. Kom op! Dan vraag je er ook wel heel hard om. Want de Leeuw deinst er niet voor terug om de situatie naar zijn hand te zetten...dus ik heb zeker geen medelijden.

En ik ben het met je eens wat Fitna betreft. Het wordt allemaal veel te veel opgeblazen. Ik vraag me af of die waarschuwingstoespraak van Balkenende wel zo handig was. Het zorgde alleen voor extra aandacht.

Ik vind het heel moeilijk om een duidelijk standpunt in te nemen. Aan de ene kant vind ik dat Wilders op een verkeerde manier bezig is, ook al is er vrijheid van meningsuiting in dit land. Eigenlijk word ik een beetje moe van hem. Aan de andere kant is het ook verkeerd om deze film van tevoren te laten verbieden, want dat is toegeven aan angst voor geweld.

Micheloz zei

AH! Ik word er ook zoooo moe van. Ik heb t echt HELEMAAL gehad met die klotefilm. Echt, laat hem komen.
Maar wat ik me vanmiddag wel bedacht: doordat Balkenende e.a. er zóveel heisa over maken, kan t niet anders zijn dan dat de film gaat tegenvallen. En dan is de kans op een pleurisuitbraak ook kleiner. (Y)
Heeey zijn ze toch niet zo stom. Of ik ben naïef.

Verder komt de streaker waarschijnlijk terug bij de Leeuw, om een officieel deel van t programma te bekleden in de Rijdende Rechter. >_<

Anoniem zei

Bring it on baby! BURN!! :P

Mja, misschien heeft Balkenende ook wel stiekem een masterplannetje achter de hand. Dat zou ik dan wel weer een goede zet vinden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij en de regering hebben gehandeld uit angst XD.

En wat die streaker betreft...diepe zucht....

Micheloz zei

Mjah ik geloof ook niet dat Balkenende en de zijne het zo goed doordacht hebben. Het is gewoon de angst dat de boel onder zijn leiding escaleert. Tja en dan ga je toch niet zo goed de geschiedenisboeken in. Maar ik snap echt niet dat iedereen, vooral de regering, er zo'n heisa om maakt want op die manier geef je hem alleen maar de publiciteit die hij wil. Ik snap best dat je wat van jezelf moet laten horen als premier, maar dat kan ook anders.