september 04, 2009

Plastische prijs

"Win een borstvergroting!"
Sorry hoor, maar heb ik iets gemist? Is het normaal geworden om plastische 'verbeteringen' voor het lijf te gaan weg geven? Blijkbaar wel, want als ik 'win borstvergroting' in typ op Google, krijg ik niet alleen de hit van de site en bijbehorde actie.
Ook als is het van een radiozender genaamd Wild FM, wat is er mis met een normale prijs? Waarom zaken als plastische veranderingen gaan aanmoedigen, wanneer schaamlipcorrecties de norm blijken te worden? Alles aan het lichaam kan voor een hoge geldprijs veranderd worden, maar het lijkt me niet zo dat we dit moeten willen. De uitdrukking 'het gaat om het innerlijk' blijkt alsnog achterhaalt en een illusie, gebruikt om 'lelijke' mensen stil te houden. Waarom willen vrouwen toch borstvergrotingen, als mannen roepen dat ze dat natuurlijke veel mooier vinden dat die opvulballonnen? Liegen de mannen? Of zien vrouwen het zelf niet? Of is het toch weer puur de media en de plastische chirurgie die de mensen helemaal gek maakt met dit soort dingen. Het wordt tegenwoordig haast een schande om kaal te worden. Hup, wat okselhaar implanteren op je kop. En maar sleutelen met z'n allen aan dat lichaam. Daar is die homp vlees van ons niet voor bedoeld, echt niet. Dus ik vind dit soort acties ook zeer twijfelachtig, omdat mensen op deze manier worden aangemoedigd om niet tevreden te zijn met wat ze hebben.
Draadstaal had er ook een mooie sketch over (hopelijk is het de goede, ik heb hier geen geluid):

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ja, ongelofelijk dat daar zo makkelijk over gedaan wordt en het vaak zelfs aangemoedigd wordt, zeker als puur cosmetische ingreep. Mensen zijn echt te makkelijk beïnvloedbaar ook wat dat betreft.

Micheloz zei

Zonde je lichaam, je eigen lichaam. Dat is echt t enige wat van jezelf is. Dat ga je toch niet om het minst of geringste 'verminken'?