november 08, 2007

Hard-Fi - Once Upon A Time In the West


Weer eens aan albumlog, namelijk Once Upon A Time in the West van Hard-Fi.
Een paar jaar geleden was ik fanatiek reclamemuziek aan t downloaden en daar zat ook Living for the Weekend bij, voor een RTL5-tussenstukje. Dit nummer vond ik geweldig en was van het vorige album (Stars of CCTV) van Hard-Fi.
Dat album heb ik gedownload en daar staan een paar goede nummers op (Cash Machine, Hard to Beat, Stars of CCTV etc.). Een zeer goed album. Hard-Fi is een favoriet van me, zonder dat ik me daar bewust van ben. Na het downloaden van dit nieuwste album krijg ik pas door dat ik ze toch wel erg goed vindt. Op mijn Last.fm staan ze op nummer 16, maar ze zullen zeker stegen.
Dit album viel me meteen op, met name het eerste nummer, Suburban Knights. De nummers hebben een rijke variatie aan emotionele ondertonen, zo zijn sommige nummers heerlijk vrolijk en opzwepend en kun je lekker meezingen, andere nummers zijn lekker rustig om bij achterover te leunen. Wat me vooral opvalt is dat elk nummer wel dátgene heeft wat een nummer nodig heeft, om in je hoofd te blijven hangen. Een deuntje dat blijft hangen, een tekst die lekker klinkt, noem maar op. Nu heb ik niet zoveel verstand van muziek (ik weet wel wat ik mooi vind, uiteraard) dus ik vind het moeilijk om te beschrijven wat het precies is. De nummers beginnen vaak heerlijk rustig om langzaam aan aan tempo te winnen en ze zijn heerlijk om mee te zingen. Op een regenachtige zondag of op een vrije, zonnige vrijdagmiddag, het maakt niet uit, het is heerlijke muziek voor beide dagen.
Het is in ieder geval een echte aanrader.

Jullie nog nieuwe albums? (A) (interactie, oh, interactie)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb wat geluisterd, dat ene liedje Suburban Knights is kei popiejopie op het moment, die kende ik al. Verder wel aardige muziek hoor. Best leuk bandje.

Maar het meest pro is toch wel de albumcover XD

Anoniem zei

Ja he!? Cool =D

Is dat nummer idd popiejopie? Met clip en al?

Anoniem zei

Ik ken tot nu toe alleen Cash Machine en Hard to Beat. Ik vind het zelf niet zulke leuke nummers. Maar ik heb wel vaker gehad dat ik eerst een tijdje een band niet leuk vond, maar daarna toch de smaak te pakken kreeg en ze alsnog meer ging luisteren. Dus wie weet :P.

Micheloz zei

Ja dat heb ik ook wel eens gehad, vooral ook met albums, bijv. t laatste van de Lostprophets.
Naja, wie weet Cynthia ^_~

Unknown zei

Ik hoor m iig vaak zat op de radio.