november 04, 2007

Mouse Hunt

In Mei logde ik al over muizen. Toen ze EINDELIJK weg waren, kreeg ik weer eens rust en hoefde ik mijn kamer niet meer te barricaderen. Nou, de tijd van handdoeken, liggende cd-kastjes, geweren, zandzakken en traangasgranaten zijn weer aangebroken, want ze zijn weer terug. En oh, oh, oh wat heb ik ze gemist.
Jeukbeesten...

Update: toen ik vanochtend de deur uit ging, wou Esra (onze hond) graag ff de plaats op. Dus dat mag uiteraard. Toen wou ze ook t hok in: nou, vooruit he...zo ben ik gewoon. Maar ik kom terug uit de schuur en wil de hond weer naar binnen doen, zit ie aan iets te snuffelen ofzo. Een dooie muis Oo Echt zielig maar ik dacht dus ook: yes, ben ik er vanaf.
Wist mijn moeder t weer te verpesten door te vertellen dat er dus nog een zit in huis. Houden die beesten geen herfst, winter, lente -en zomerslaap ofzo? >_<

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Gelukkig hebben wij daar geen last meer van (wat wil je, nu op 4 hoog xD )

Maar vroegah in ons oude huis hadden we er ook last van, alleen in de huiskamer en de kruipruimte gelukkig.

Misschien toch maar kijken of je ergens kieren hebt of iets dergelijks? :-S meestal in hoekjes, misschien wel vannuit de kruipruimtes....

Micheloz zei

Mjah, weet je...bij ons staat de achterdeur meestal op een keer, ook al Inge (zusje) of ik laat thuis komen. Dan komen ze makkelijk binnen he.
Ze zitten ook eigenlijk alleen beneden onder t aanrecht of achter de vriezer maar er is er destijds ook eentje een keer op mijn kamer geweest en bij mijn ouders. Iew...

Ik ga ff update doen.

Maarre Justin, jij logt niet echt he?

Anoniem zei

Vandaag toevallig weer een log gedaan, moet mezelf dwingen om vaker te doen maar is iig beter dan 1 bericht plaatsen en 3 jaar niet meer zoals eerst xD maar ik beloof je, zal vaker loggen ;-)

Misschien idee voor een hordeur? Een goede bijten ze niet zo snel erdoorheen.... succes iig ermee!

en de winter komt eraan, dan krijg je natuurlijk dat ><'

Anoniem zei

Hmm als de deur telkens op een kier staat, kunnen ze inderdaad wel heel makkelijk binnenkomen. In ons oude huis in de Achterhoek hadden we een keer muizen op zolder. Toen heb ik mijn oude hamsterkooi als muizenval gebruikt, werkte ook nog XD. Eén keer leefden ze nog en heeft mijn vader ze ergens buiten gezet (wel ver weg :P), een andere keer was het een dood exemplaar.

Nog smeriger: in ons huis in Duitsland hebben we last van maden gehad. Die lagen telkens onder ons tapijt in de overloop als het heel warm weer was. Dus nu ligt het tapijt er alleen nog maar in de herfst en winter, nergens last meer van.

Micheloz zei

Hey bah Cynthia, ik ben aan t eten =( Ieeew...maden ><

@Justin: we hebben wel een soort hor maar die helpt idd niet. Ik zal zo'n hordeur eens voorstellen. Volgens mij hebben we die wel eens gehad =S Goed idee =)
En blijf vooral loggen, blijf ik wel kijken =)

Unknown zei

Ze houden strikt een darper slaap.

Darper, het vergeten jaargetij!

Anoniem zei

Lente, Zomer, Darper, Herfst, Winter.

Dat jij dat niet wist... 8/

Micheloz zei

Das me echt ontgaan...is dat rond september? Augustus?