oktober 03, 2008

Coincidence? I think not!

De fysiotherapeut wou graag dat ik eens een keer 10 minuten zou gaan joggen. Nou, vooruit...volgzaam als ben maakte ik me vandaag klaar voor een potje hardlopen. De middag vrij dus ik had wel even tijd. Eerst even 41 minuten steppen tijdens een dubbele aflevering van Naruto, want de afgelopen dagen heb ik veel last gehad van mijn been dus ik wou t goed los maken en steppen helpt goed.
Enfin, ik gestept, helemaal goed. Frisse kleren aan. De schoenen aan waarmee ik vorig jaar mijn rug volgens mij kapot gelopen heb, polsbandjes aan en klaar om te gaan! 10 minuten, wat is dat nou? Maar goed, ik heb al twee maanden niet gesport door (waarom kent t woordenboek het woord 'gesport' niet?) die blessure dus mijn conditie heeft echt een dieptepunt bereikt.
Dat wist ik al. Dus ik lekker lopen, ik had me een punt voorgesteld wat ik zeker moest halen. Dat lukte me ook. Ik was kapot. Even uitpuffen, rekoefeningen doen en weer terug. Maar ik had t toch wel een beetje benauwd op mijn longen. Hoe komt dat nou toch? Ook al heb ik geen conditie, dan is t toch raar dat ik t op die manier voel?
...
...
Was ik vergeten dat ik ook nog astma had.

Tot zover de blog die eigenlijk wou gaan schrijven. Niet echt heel boeiend, maar ik moest wel lachen om mezelf. Stom, stom, stom.
Maar nou werd ik net gebeld door een oud voetbalmaatje van me. En ik snak eigenlijk al vanaf t moment dat ik in 2007 gestopt ben met voetbal naar het voetbalveld. Ik heb het echt gemist dus t idee om weer te gaan voetballen zweefde serieus in mijn hoofd rond, tussen mijn frontal lobe en mijn hypothalamus. (dat woord kent ie dan weer wel) Maar toen kwam dus die blessure en daardoor heb ik t idee uit mijn hoofd gezegd. Dan nog maar een jaar squashen, das ook leuk met vrienden.
Maar hij belde me dus om te vragen of ik nog interesse had. Ik heb hem destijds al eens gevraagd of ik niet bij hen zou kunnen komen, maar ze hadden teveel man. En nu hebben ze toch wel behoefte aan een extra persoon.
Dus ik ga waarschijnlijk weer voetballen!! <3 (...das een hartje)
...
Als ik weer genezen ben.
Dan lekker in de ochtend squashen en daarna voetbal. Ben benieuwd of dat goed gaat.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Nice. Ik hoop dat je astma het een beetje gaat toelaten.

Micheloz zei

Jawel hoor. Ik heb een puffer en de huisarts zei dat wanneer ik van tevoren wist dat ik me veel zou gaan inspannen, dat ik dan gewoon van tevoren moet puffen.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat die astma nu is komen opzetten doordat mijn conditie zo slecht is geworden. Hij is eigenlijk altijd vrij goed geweest. Misschien dat t squashen en voetballen me helpt.

Cynthia Lim zei

Neeeee voetbal is stom! :P

Maar goed bezig hoor :) (in elk geval beter dan ik...)

Micheloz zei

Voetbal is hip! =D Ik zal blij zijn als ik weer kan gaan sporten.