april 27, 2008

Draadstaal - Fred en Ria Onderbuik

Draadstaal <3



Ik ben blij, ja, dat het weer terug omgekeerd is, dat programma. Op deze manier zetten die komedieken de Nederlandse mens een flinke hak in de grond! Het is toch niet normaal hoe iedereen tegenwoordelijk met mekaar omgaat, toch? Die mannen van Schraaldraad, die...die van Kroningsburge en die van de Veen, ja, die weten op zijn minste nog wat humor is! Die laten wel eens zien hoe het juist eens niet zouden moeten gaan. Die zorgen ervoor, ja, dat wij als Nederlandse medemensen, eens gaan nadenken over wat we met mekaar elkaar aan doen. Het is toch om je de haren van je kop te scheren! Ik genereer me ervoor hoor! Dan loopt er zo'n kalerd, zo'n Lontdelerd, ja, op straat andere mensen de haren van de hoofdhuid te schelden. Ja, vind je t gek, als je lonten uitdeelt op straat? Dan krijg iedereen toch een kort staartje?
Nee, wat mij aantreft, gaan we allemaal in carolinetensen.
- Quarantaine
ja dat zeg ik toch... en eens goed nadenken over waar we mekaar allemaal voor aanmaken, ja! Eens elkaar aankijken en dat iedereen eens kan zien: hey, verrek, we zijn toch niet allemaal zoals we eruit zien.
En dan nog iets, die mensen van Draalslaat, die zeggen gewoon waar het op ligt, ja. Ik heb echt hekel als spuug, aan mensen die mij gaan vertellen dat die en die soortachtige mens, niet goed is. Dat ze slecht zijn voor onze samenlevering. We zijn toch allemaal van de samenlering? Toch niet alleen hen? Ik vind dat we maar eens meer naar mekaar moeten gaan horen, ja, hoe het gaat daar op straat, daar buiten de wereld. Dan piepelt iedereen wel anders. Bovendien is dit nog niets vergeleken met onder de wereld, ja, waar de crisisminaliateit hoog op de hei viert! En wat vieren ze dan? Geen idee! Maar ze zouden daar eens wat Marokkanen neer moeten werpen, kijken wat er dan gebeurd.
Maar goed, ik dweil af. Ik wil jullie natuurlijk niet dezelfde kant opsturen. Ik vind het belangrijk dat jullie zelf leren te besluiten wat goed en krom is. Anders worden jullie nooit zo inteeltelectueel dan mij.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

briljant

Micheloz zei

^_^ (leuk dat jij hier komt :) )

Unknown zei

Rofl

Anoniem zei

Leuke sketch, ghehe.

En dat van die Chinese restaurants...ik heb soms echt het gevoel dat minstens 90% daarvan Ni Hao of de Lange Muur heet XD.

Anoniem zei

neej "nieuw azie" komt pas vaak voor

Micheloz zei

Alledrie XD Of ja...vooral Lange Muur en Nieuw Azie =P