april 22, 2008

Stage

De kogel is door de kerk. Na vooral op t einde twijfelen en onduidelijkheid over wat ik nou zou gaan doen bij Divers, heb ik besloten om daar volgend jaar stage te gaan lopen.
Voor buitenstaanders klinkt t misschien saai, maar ik verwacht dat t toch wel vet zal zijn. De eerste helft van het jaar ga ik 'Voor Talent Wordt Geklapt' (mee) organiseren. Dat is een talentenjacht voor jongeren uit Den Bosch en omstreken op het gebied van podiumkunsten. Nou moet je niet denken aan Idols, want daar teken ik niet voor. Het is een project met voorrondes en een finale en interessante prijzen.

De tweede helft van het jaar ga ik de Kindervakantieweek (mee) organiseren. Dat is een heel evenement in de laatste week van augustus voor kinderen van 6 tot 12 jaar in de Brabanthallen. Daar komen in totaal ongeveer 800 kinderen op en er is van alles te doen voor ze.

Waar ik nog wel over val en erg jammer vind is dat ik geen stagevergoeding krijg. Ik ga 32 uur per week werken, bijna fulltime dus maar doordat het een sociale sector is en Divers voor een groot deel leeft van subsidie, is er geen geld voor een vergoeding. En dat terwijl een student van Civiele Techniek van dezelfde school een dikke vergoeding, auto, huis, schoonmaakster en al vergoed krijgt. Eigenlijk zou daar eens naar gekeken moeten worden. Niet dat ik nou zo hebberig ben, maar ik denk dat t vrij redelijk is dat je wel een beetje geld wil ontvangen voor al je verdiensten. Maar goed, zo is het nu eenmaal. Ik zou t wel kunnen aankaarten bij de overheid, dat er wat geld voor weg gezet wordt. Wij zijn tenslotte degene die straks andere mensen weer gaan helpen met hun problemen.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

HOHOHOHO... dat is wel bedrijfsafhankelijk he... Ik heb mazzel, dat geef ik eerlijk toe, maar geloof me... dit is ook echt niet de normale gang van zaken bij stages...

En ik zit ook in lelystad he... zat ik in den bosch, dan had ik de aut, het huisje en de schoonmaakster niet gehad ;)

De stagevergoeding daarentegen wel. Maar ik heb al eerder gezegd dat ik het vreemd vind dat jij niks betaald krijgt, en ik wel :). Is idd niet helemaal eerlijk

Wel leuk voor je iig. Het klinkt als een leuke stage!

Micheloz zei

Ey...als ik stage kon gaan lopen en ik kreeg dat vergoed, dan ging ik ook naar Lelystad ^_~

Verder zit jij in de commerciele business, ik in een subsidieafhankelijke, non-profit. Dat is t gewoon. Maar we werken nog wel even hard.
Ik hoop maar dat ze flexibel zijn zodat ik wel extra kan werken doordeweeks, dat is toch pas vanaf 17:00 uur.

Verder heb je ook mazzel ja, das waar!

En t lijkt me ook erg leuk ^^

Unknown zei

Vet man, klinkt erg leuk. Misschien ga ik toch ook Social Studies doen ooit :P

Maar dan wel met betaalde stage.

Anoniem zei

Wel coole stage man! Echt iets voor jou!

Maar ja stagevergoeding is zo divers je hoort mensen die 10 cent per uur krijgen, dat gaat ook nergens meer over. Maar ja voor dat bedrijf best te begrijpen die zijn blij dat ze rond kunnen komen. Maar ja je wordt er in ieder geval nooit slechter van als je zo'n stage volgt!!

Anoniem zei

Het klopt wat Rick zegt. je leert er idd veel van...dan hou je er tenminste nog WAT aan over he mich ;)

Micheloz zei

Jaaaaaah...dat is ook zo. Maar t blijven 32 uur in de week. En tis helemaal zuur dat ik vandaag hoor dat een meid uit mijn projectgroep €230,- gaat krijgen, hahaha XD
Maar goed, ik mag niet klagen. En anders moet ik idd maar een brief sturen naar de overheid (Y)

Ik word er iig niet slechter van, dat kan haast niet =)
Ik ga t iig nog een keer proberen, of ik daar niets los kan krijgen. Je weet maar nooit.

@Marijn: Told you so... ;)

Anoniem zei

Het is wel jammer dat je geen vergoeding krijgt en dat het allemaal zo afhankelijk is van subsidies. Maar ik vind het goed van je dat je er toch voor gaat. Wat je gaat doen klinkt intensief en je steekt er waarschijnlijk heel veel van op.

Over dat filmpje: ben verder niet zo'n fan van het nummer wat ze zingt, maar ze zingt wel zuiver. :)

Micheloz zei

Ja ik plukte maar een filmpje van YouTube, zij is een van de finalisten van vorig jaar geloof ik :)

En ik ga daar, voor mijn werkveld, heel veel leren. Tis een hele brede organisatie waar ik veel kan. :)