januari 11, 2008

Best to Worst TV-shows for your children

Aangezien alle Amerikaanse shows die ik kijk, plat liggen dankzij die staking in Hollywood, moet ik geduld hebben. Gelukkig komt Greys Anatomy vanavond weer in Amerika en over een paar weken begint Lost ook eindelijk weer. Toch ben ik net even gaan zoeken naar een nieuwe serie, misschien dat ik iets vets tegen kom. Zie ik dit op een site. Een onderzoek naar welke programma's van dat netwerk het minst 'schadelijk' zijn voor kinderen van 2 tot 17 jaar. HAH!! Dat series als Lost, Prison Break, Greys Anatomy en House niet geschikt zijn voor kinderen tot ongeveer 12 jaar, dat snap ik. Dit zijn series die soms best eng, grof of vies zijn. Maar iemand van 13 of ouder kan dat soort series echt wel waarderen en ze zijn ook echt niet schadelijk. Net alsof iemand zich opeens laat opsluiten in een gevangenis en weer wil gaan uitbreken. Of zichzelf een rare ziekte geeft, omdat het zo gaaf is om dokters van alles te laten bedenken.
Maar dat is tot daar aan toe.
Er staan gewoon series in 'suitable' die echt, echt, écht geestelijk verwarrend zijn!! Op een staat Extreme Makeover! Wow! Natuurlijk is dat geschikt voor kinderen, want op die manier weten ze vanaf hun 2e al dat ze niet perfect zijn en dat er alles aan hen mankeert.
Maar gelukkig staat op nummer 2 Sunday Night Football, want dat bevat totaal geen geweld.
En American Idol en Dancing with the Stars, dat is echt topvermaak en nog leerzaam ook. American Idol, een programma waar, net als bij ons in Idols, iedereen volledig wordt afgezeken. Dus laat je kind vooral eerst Extreme Makeover kijken, zodat ze weten dat ze misvormd zijn, en vervolgens American Idol, zodat ze weten dat hun 'American dream' mijlen ver weg zal zijn, altijd. Er staat nog zelfs bij dat American Idol en Extreme Makeover 'positive values' bevat. Zozo, die hebben ze er tijdens de montage zeker uitgeknipt?
The Simpsons heeft een mooie plek op 8, want the Simpsons bevat echt veel minder geweld, gescheld en raar gedoe dan bijv. House of Greys Anatomy.

Goh, zo komen de Amerikaanse kinderen er wel. Remind me why I detest America so much?

(bron: klik)

Rectificatie: zoals Eline al terecht zei op mijn blog, Extreme Makeover; Home Edition gaat over het verbouwen van huizen. Dit had ik even beter kunnen uit zoeken. Dat is natuurlijk wel geschikt voor kinderen, alhoewel je ook dit soort programma's met een korreltje zout moet nemen omdat er eeuwige dank wordt verwacht. Maar het helpen van arme gezinnen of gezinnen in nood aan een vernieuwd huis is natuurlijk wel een goed initiatief.
Voor de rest blijf ik bij mijn verhaal.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Extreme Makeover: Home edition staat er toch bij?
Gaat om Tyson en z'n gang die huizen verbouwen en mooier maken voor gezinnen die het moeilijk hebben. Gaat niet om uiterlijk. :P Anders zou dat nooit bij groen staan. Wel grappig van Lost en zo XD
Ik vind The Simpsons ook al niet zo super .. iets voor kinderen.
Grappige tabel wel ;P

Anoniem zei

XD ik was er al bang voor dat t niet zoiets was maar dan nog! Maar goed...das wel wat minder, zal ik morgen eens rectificeren =P Dank je xD

Anoniem zei

Ow jolly jolly, een site door en voor overbezorgde Amerikaanse ouders!

Dat doet me trouwens denken aan een column die ik laatst las over de Gouden Kooi. Degene die het had geschreven, was van mening dat het gewoon op de buis moest blijven en dat bezorgde ouders hun kinderen juist naar dat programma moesten laten kijken. Zodat ze weten hoe ze zich later vooral niet moeten gedragen. :P

Het is toch ook gewoon onmogelijk om je kinderen volledig af te schermen van alles wat je potentieel gevaarlijk/slecht/etc acht....

Micheloz zei

Ja inderdaad. Kinderen kunnen best alles kijken (als t maar niet te grof is qua geweld) zolang er maar een goede uitleg van de ouders bij komt.
De Gouden Kooi kan best bekeken worden, zolang de ouders maar uitleggen dat het een verkeerde manier van omgaan met elkaar is en dat de reden waarom zij daar zolang zitten, weg van familie en vrienden, komt door een verkeerde reden namelijk geld.

Tja...jammer genoeg zijn er teveel ouders niet op zo'n manier bezig met hun kind. En de school speelt natuurlijk ook een rol.