januari 19, 2008

The Lost Room


Meestal hoor ik wel of lees ik wel iets over nieuwe series die uitkomen en ik zorg ook dat ik op de hoogte blijf. Daarom was ik na het kijken van deze mini-serie zo verbaasd dat ik er nog nooit van had gehoord. Wat een geweldig verhaal!! De ruim 4 uur durende semi-horrorserie houdt je interesse constant vast en vooral richting het einde ga je je steeds meer afvragen wat er nog allemaal kan gebeuren en realiseer je je steeds meer hoe cool het in elkaar zit. De acteurs en actrices spelen goed en zijn geknipt voor de rollen die ze spelen. De vrouwelijke hoofdrol is weg gelegd voor Juliana Margulies, een goede bekende van mij uit ER. De mannelijke hoofdrol is voor Peter Krause, een onbekende voor mij uit Six Feet Under.
Van IMDB.com:
"A Policeman uncovers a key while working on a murder case. The key can open every door and take him into a motel room, but if you leave there something that doesn't belong to you- it will be gone as soon as the room "restarts"... He discovers that there are objects hidden in whole the world. They don't look special, but they have special powers. When his daughter is kidnapped and he is framed for killing his partner, he must find a way to bring her back from the room, while working with different groups and men searching for all the objects. But who can he really trust when everybody goes crazy once touching the objects... "
Nadat Margo en ik een paar keer achter elkaar wat saaie, niet boeiende films gehuurd hebben, was dit echt een shot in de roos. We twijfelden nog even in de videotheek over de lengte maar dit was toch eigenlijk wel heel gaaf. En wanneer je een Lost-fan bent, werd je zeker getipt om dit te gaan kijken.
Ik ga niet veel meer vertellen, maar mocht je in de gelegenheid komen om the Lost Room te kijken, zeker kijken!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Klinkt best interessant, misschien dat ik het een keer ga kijken. :) Het Engelse taalgebruik in die korte beschrijving is trouwens ook niet om over naar huis te schrijven... XD Ah well, ik kan het waarschijnlijk zelf ook niet veel beter.

Ga je trouwens naar die nieuwe film, Cloverfield? Die is geloof ik ook van de makers van Lost.

Anoniem zei

Heh, het Engels is toch beter dan ik dacht...had gewoon wat zinnen verkeerd gelezen... XD

Micheloz zei

Cloverfield? Nog niets van gehoord, maar als het van de makers van Lost is dan wil ik hem zeker zien!
Wanneer komt die uit?

Anoniem zei

In Nederland komt 'ie op 24 januari uit, volgens IMDB. :) Er was een hele hype omheen, de titel is ook nog niet zo heel lang bekend.

Dit is de officiële site: http://www.cloverfieldmovie.com

Micheloz zei

Ook weer zo raar dat ik daar nog niet van gehoord heb, ik hou toch diverse filmsites bij. Zal eens kijken. Dank je!