januari 24, 2008

Das Experiment²

Gisteren heb ik eindelijk Das Experiment helemaal gezien, een Duitse film over een experiment met gevangenen en bewakers. De meeste van jullie zullen er op zijn minst wel van gehoord hebben. Het gaat over een film met 20 mannen, waarvan 8 bewakers en 12 gevangenen...in ieder geval, die rol hebben ze toegewezen gekregen in een Experiment, om te kijken hoe het groepsgedrag en het rollengedrag zich gaan verhouden tot elkaar.
Na twee dagen gaat het al fout. De bewakers zijn te autoritair en nemen alles serieus, terwijl Tarek Fahd opnames maakt met zijn bril voor een magazine. Hij stookt ook alles op, tot hij ook merkt dat het verkeerd gaat.
Erg interessante film, die me op een gegeven moment echt een benauwd gevoel bezorgde, maar ook veel frustratie richting de bewakers. En je gaat je afvragen hoe je zelf zou zijn in zo'n rol.

Het tweede experiment (vandaar het ²-teken bij de titel) is deze blog. Twee jaar geleden begon ik met deze blog, om het maar eens uit te proberen. Die van MySpace was niet echt gelukt en vond ik ook stom, en in het begin van deze log had ik er ook een hard hoofd in.
Echt veel bezoekers heeft het nooit getrokken, op zich logisch, maar wel is het leuk om te horen dat mensen er toch wel naar kijken en er ook leuke dingen op vinden staan. Het is altijd wel leuk om ook reacties te krijgen, zodat ik ook weet dat het gelezen worden. Dat de stukken ook op Hyves worden geplaatst, kan wel helpen.
In ieder geval, gefeliciteerd 4,8,15,16,23,42 ... je bestaat twee jaar ^_^
(en natuurlijk iedereen bedankt voor het bezoeken en reageren!!)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Whohooo applausje voor jezelf! :P Vind het wel knap hoor, je blog regelmatig bijhouden....Justin heeft het bijvoorbeeld al weer opgegeven :P.

Ik heb Das Experiment nog niet gezien, het lijkt me een goede film. Ik herken wel de acteur op het plaatje van een andere film, Lola Rennt. Die is trouwens ook de moeite waard :D.

Anoniem zei

Mijn welgemeende felicitaties ;). Jij het volhouden doen :)

Micheloz zei

Mjah die acteur heeft een redelijk bekend hoofd. ^^

En dank jullie voor de felicitaties. Ook mede dankzij jullie! Had t niet verwacht xD

En Justin heeft 3 logs gedaan en dat is alweer dood gebloed daar. Haha, wat een kerel.

Jurgen, jij moet t ook beter bij houden he =P

Unknown zei

Gratz.

Maar Cloverfield is pertinent beter.

Micheloz zei

Oooh ja die film ga echt zeker kijken!!

Anoniem zei

niets met deze post te maken maar ik zag in je last fm dat je nieuwe nummers van flogging molly had, ik heb gelijk gedownload ;d
danku danku danku enzo

ik moet t natuurlijk wel kennen voordat ik naar pinkpop ga he

Micheloz zei

^^
Haha graag gedaan I guess...ik kreeg het ook maar te horen via iemand anders (schande!)
En je moet t idd wel kennen =)
De 29e van mei zijn ze ook in de Melkweg en dán ben ík er =D