januari 28, 2008

Smeert Wilders?

Eigenlijk zou ik me er niet toe moeten laten verleiden, maar ik las net weer een stuk over die film van Wilders. En steeds valt het me weer op dat er zoveel domme mensen in dit land zijn.
Ik snap het best hoor, dat er mensen zijn die Marokkaanse mensen af en toe zat zijn, omdat er weer ergens een ongevalletje is geweest. Dat hou je altijd en een beetje strijd kan nooit kwaad. Maar om nou als domme, oningeburgerde Nederlanders achter een politicus aan te hobbelen met haar als 1971'ste matrasopvulling en maar één speerpunt, dat gaat me echt te ver.
Laat ik duidelijk zijn, ik ben tegen Geert Wilders. Ik ben echte sociale, die ook buitenlandse mensen een plek gunt hier. Want laten we wel zijn, een paar mensen hebben ooit een landkaart gepakt, daar wat lijnen op gezet en gezegd: "Ja, en dit is van ons!"
Ik vind het niet zo raar dat ze hierheen komen en blijven. In hun thuisland is het economisch beroerd terwijl ze hier een meer 'Westers' leven kunnen lijden ... leiden. En de Marokkaanse bevolking zou ook echt wel liever dit leven in hun eigen land leven. Dat zie je aan hoe dicht ze bij elkaar wonen, werken, spelen en leven. Je komt er, helaas, erg moeilijk tussen.
En dan staat er weer een Geert Wilders op, iemand die zelfs Rita Verdonk laat verbleken tot een eigen geverfde negerin. Een man die in staat is om een groot deel van de wereldbevolking te beledigen met absurde uitspraken. Als hij de Koran echt zo'n slecht boek vindt, en de Islam echt zo'n vervelende religie, dan ga je wat doen voor de omstandigheden van die mensen. En niet in je eigen land stennis lopen trappen.
De reacties van mensen liegen er op sites niet om. Links staat wat dit betreft recht tegenover rechts. Jammer alleen, dat de linkse mensen vaak hoog opgeleid, maar ook echte mietjes zijn. Jammer dat de rechtse mensen vaak niet eens normaal nEeDeRlAnTz kunnen typen, maar wel hun bek durven open te trekken.
Oh wat erger ik me aan die domme reacties van mensen die Wilders steunen zeg. Domme argumenten, vaak gepaard gaande met fikse tirades tegen de moslim. Maar ze vergeten vaak dat al het andere waar een partij als de PVV zich sterk voor moet maken, vergeten wordt. Mensen ergeren zich aan de buitenlanders cq. moslims, omdat ze niet zouden werken, ze spreken nooooit de taal en ze zijn allemaal crimineel. Een paar mensen vinden dat, die hebben een grote bek, andere mensen gaan het ook vinden, de media speelt erop in en hatseflats, de Marokkaan wordt nog impopulairder, en er staat er één op, zo gefrustreerd door zijn haar en rare wangen, met de grootste bek, en miljoenen 'Nederlanders' denken "Jaaaa, hij heeft gelijk!"
Terwijl ze totaal niet weten wat hij nog meer voor standpunten heeft in de Nederlandse politiek. Hij wil de belasting verlagen ("jaaaah, das een goeie!") maar er wordt nooit verteld hoe!
Nu dan dit...die film. Over de Koran. Overal al paniek, in het binnen -en buitenland. Deense taferelen worden er verwacht. Een burgeroorlog mét, als het even kan!
Eerst maar eens zien wat voor ergs Wilders gaat doen.
Wat dat betreft heeft Hans Teeuwen gewoon gelijk, als we allemaal een schild zouden hebben om beledigingen en moeilijk verteerbare meningen om te vangen, dan zou het veel beter gaan. Maar ja, mensen vinden nu eenmaal dat ze hun vrijheid van meningsuiting mogen gebruiken. En dan krijg je dit. De wet tegen discriminatie wordt vergeten...zolang we maar kunnen zeggen waarvan we denken dat de rest van de bevolking dat wil horen. Dan komen we er wel ja.
De Marokkanen mogen bij mij onderduiken hoor, om maar even een ontzettende grove link te trekken naar WO II. Tja, de Koran = Mein Kampf, naar ik van mijnheer Matras gehoord heb. Mein Haus ist dein Haus.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Het grootste probleem tegenwoordig is dat mensen gewoon niet meer kunnen nuanceren en strikt in uitersten denken.

En driekwart Nederland is debiel tegenwoordig, dat werkt ook tegen.

Micheloz zei

Tja, relativeren he. Nadenken over iets en niet zomaar beginnen te schreeuwen. Plank voor de kop.
Je hebt gelijk, dat denken in uitersten. Vandaar ook die stugge tegenstelling tussen links en rechts.