februari 13, 2006

112


Voor de mensen die dit lezen (lees: Jurgen xD)

Gisterenochtend moest ik voetballen tegen DSC, een ploeg uit Kerkdriel. Het was 1-1 toen een teamgenoot van me (man van rond de 35 ofzo?) een beuk onder zijn ribben kreeg. Hij had moeite met opstaan maar toen hij weer stond wou hij wel weer verder spelen. Sommigen, waaronder ik, vroegen of hij niet beter kon gaan wisselen. Maar dat was uit den boze.

Één minuut later (of nog korter) na een aanval van ons, stond iedereen weer bij ons in het strafschopgebied, op één iemand na. Hij was in elkaar gezakt aan de andere kant van t veld. Er werd 112 geroepen en ik ben samen met een vriend naar de kantine gesprint om daar te laten bellen. We kwamen allebei van twee kanten het clubgebouw ingestormd. We moesten bij de Secretariaat bellen maar die vent die zijn telefoon tevoorschijn had getoverd was allemaal aan t klooien. Hij vroeg twee keer wat hij nu moest bellen. "112 he?"
Zat hij de toetsen te zoeken om vervolgens te zeggen hij niet overging. Dus ik pakte de telefoon af, zei hij nog dat ik hem eerst van blokkering af moest halen, terwijl dat helemaal niet hoeft bij 112.
Dus ik bellen, werd ik doorverbonden met de alarmcentrale. Hijgend heb ik staan uitleggen wat er was gebeurd. Het duurde me allemaal veel te lang maar ondertussen, nadat het adres was doorgegeven, was er wel een ambulance op weg gestuurd.
De meneer aan de telefoon wou van alles weten dus ik ben weer als een gek terug gesprint naar het veld om daar van alles te vragen, terwijl iedereen om me heen stond te schelden dat het allemaal te lang duurde en dat ze meteen een ambulance moesten sturen.
Nadat ik had opgehangen ben ik met een andere teamgenoot weer naar het clubgebouw gesprint want het duurde allemaal veel te lang met de brancard. We hebben hem voorzichtig op de brancard gelegd en naar het gebouw getilt.
Daarna heb ik buiten ong 5 minuten staan wachten tot de ambulance kwam.
Ze hebben hem meegenomen.
Na de wedstrijd hoorde ik dat het al beter ging. Hij had een prik gehad om bloed af te nemen en hij lag aan het infuus. Ik verwacht dat hij wat ribben gekneusd had.
Maar toen hij op het veld lag kon hij heel moeilijk ademen en zag hij nogal wit.
We waren allemaal flink geschrokken maar ik was zelf waarschijnlijk ook eigenwijs geweest en had ook door gespeeld.

Uiteindelijk hebben we met 1-4 verloren. Zoals altijd...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

De trouwe lezer reageert... Jezus, dan maak je ook wat mee zeg... het was niks van een hartinfacts ofzo? hij zakte gewoon in elkaar? Je hebt het in ieder geval wel goed opgelost :) k weet niet of ik hetzelfde had kunnen doen... Het vreemde is dan dat je alles naderhand precies nog na kan vertellen wat er in die paar minuten is gebeurd, terwijl je waarschijnlijk een willekeurige andere wedstrijd niet kan navertellen.. da heb ik ook bij mijn rijexamens... da blijft je voorlopig nog wel even bij...K ben iig toh wel blij dat het goed met die man gaat... 35... dat zou best een vrouw en kinderen kunnen hebben...

Micheloz zei

Hij heeft een vriendin, kinderen willen ze niet.
T kwam gewoon door die beuk onder zijn ribben. Zo'n klap komt hard aan en aangezien je ribben bij je longen zitten, slaat het ook op je longen.
Het heeft niets te maken met een hartinfarct ofzo want dan was het wel anders gegaan.

Anoniem zei

Omg, das wel ff creepy